Když chci být řidičem Bolt nebo Uber, nejprve bych si měl rozmyslet kolik času tomu budu týdně věnovat. Následně si spočítám, která varianta je pro mě nejvýhodnější.
Abychom vám s touto úlohou pomohli, vzali jsme stovky faktur a spočítali průměrnou cenu na kilometr. Cena se totiž skládá hned z několika položek. Udělat si představu, kolik získám za hodinu nástupních sazeb, kolik minut provozního čekání a kolik kilometrů najezdím, je velmi těžké. Probrali jsme faktury jak z pohledu řidiče, tak i z pohledu cestujícího, jelikož sami často používáme služeb Bolt i Uber. Vyšla nám částka cca 28 Kč na kilometr. Pokud jsme vzali v úvahu vozidla, která mohou jezdit v nejvyšších kategoriích, dostali jsme se na částku 31 Kč. Každý řidič, který jezdil, si může svůj průměr spočítat sám.
Jednou z možností je koupit si svoje vozidlo a hradit veškeré jeho náklady. Druhou možností je jezdit s flotilovým partnerem.
Pokud mám vlastní vozidlo, musím počítat s náklady na jeho opotřebení, pojištění, palivo, údržbu a servis. U flotilových partnerů je většina těchto služeb v ceně, většinou však bez paliva. Každý si tak musí rozmyslet, která varianta je pro něj výhodnější.
Pokud budete využívat služeb eTAGO, nemusíte hradit ani provozní náklady. S eTAGO budete využívat elektromobily, jde tedy o elektřinu. Ani tento náklad u eTAGO řidič vůbec neřeší.
Pokud si chcete spočítat, jak to vychází pro vás, připravili jsme pro vás v sekci “jak to funguje “ zjednodušenou kalkulačku. Ta porovnává běžného fotilového partnera se službou eTAGO. Porovnání s vlastním vozidlem si musí udělat každý sám, protože každý chce jezdit jinak kvalitním vozem.
V systému eTAGO máme zcela nové elektromobily v hodnotě okolo 1 000 000 Kč. V některém z dalších blogů se pokusíme porovnat obdobné vozidlo a jeho náklady se službou eTAGO. Netvrdíme, že se služba vyplatí všem, jen nabízíme variantu.